5 היקבים הכי טובים באזור טבריה

אם אתם חובבי יין ומתכננים טיול לאזור טבריה והכנרת – יש לנו חדשות טובות: יש כמה יקבים משובחים שאתם חייבים להכיר, עם מגוון מרשים של יינות, ארוחות קלילות ובעיקר אווירה טובה. במאמר הבא נספר לכם על היקבים שאתם חייבים להכיר, כולל מיקומים וכל מה שאתם צריכים לדעת, בואו נצא לדרך.

יקב מומלץ ליד טבריה

1) יקב ברניקי

יקב ברניקי הוא יקב מקסים, שנמצא ממש בתוך טבריה, כך שאתם לא צריכים לנסוע רחוק אם אתם נופשים באזור הכנרת. היקב נמצא בתוך מרתף בניין שנבנה אי שם בשנת 1929 – הבניין כולו עשוי מאבני בזלת מרשימות ומקוריות. למי שמחובר מעט להיסטוריה, השם ברניקי עשוי לצלצל מוכר וזאת בגלל שהשם מגיע משמה של הנסיכה הידועה ברניקי (כן, אותה נינה של הורדוס ומרים החשמונאית) נכון להיום, יקב ברניקי מייצר כ-4500 אלף בקבוקי יין כל שנה, בניהם תוכלו לטעום ולנסות יינות אדומים ויינות מתוקים. הזנים אותם תוכלו לנסות הם קברנה סובניון, מרלו, שירז ופטיט וורדו.

היקב עצמו נמצא במקום קסום למדי והוא משמש כבית הארחה כפרי נעים. בית הארחה נמצא כ-12 דקות מחופי הכנרת, והמקום כולל בריכת שחיה מפנקת, חדרים אקסקלוסיביים, טרסה ונוף לבריכה. בנוסף, אם אתם בסביבה ומתחשק לכם גם חוויה משחררת לגוף ולנפש אנחנו ממליצים לכם להגיע בביקור זה גם לספא במלון גלי כנרת, שם תוכלו לקבל מגוון טיפולים, בניהם עיסוי שוודי, תאילנדי, טיפול חמות ומשם לצאת להליכה נעימה על החוף.

איפה: טבריה, רחוב יוחנן בן זכאי

שעות פעילות: חמישי 11:00-18:00, שישי: 11:00-15:00

 

יקבים באזור הכנרת

2) יקב כנרתי

יקב כנרתי נמצא ממש בכניסה לכנרת, מדובר ביקב בוטיק אשר מייצר אלפי בקבוקים כל שנה. מדובר ביקב עם סיפור מרתק והיסטורי, שהחל את דרכו עוד בימי הפלמ"ח. אדם בשם אברהם כנרתי, לוחם בפלוגה א החל לעשות את הניסיונות הראשונים שלו עם ענבים שנאספו לאחר בציר, תוך כדי שהוא מיישם את הידע שלו מלימודים בביה"ס החקלאי כדורי. למרות שהניסיונות הראשונים לא היו מוצלחים (כמה לא מוצלחים? עד כדי כך שכל הבציר עד 1945 סיימו כחומץ לסלטים), אמקה, המשיך להפיק יינות ולאחסן אותם במרתף שמתחת לביתו. בשנת 1999, האחיין של אמקה, גל כנרתי לקח את המושכות לידיו והמשיך לייצר עוד יינות. במקום תוכלו לעשות סיור ביקב, לטעום מהיינות ואפילו ליהנות מפלטת גבינות משובחת.

איפה: כנרת, ליד חנות תמרים.

שעות פעילות: משתנות בהתאם לביקורים. יש ליצור קשר עם היקב

יקב יער אודם

3) יקב הר אודם

אם אתם נופשים באזור הכנרת ומתחשק לכם לצאת לטיול ברמת הגולן, אז בצפון רמת הגולן, בגובה 1100 מטר מעל פני הים, תוכלו למצוא את יקב הר אודם. גם כאן מדובר ביקב בוטיק, משפחתי שהחל את הדרך שלו במשפחה וכיום מייצר יינות בשלוש רמות איכות שמפוצים לשווקים ברחבי הארץ והעולם. ענבי היקב גדלים בכמה כרמים ברמת הגולן ובהרי הגליל. היינות עוברים תהליך תסיסה איטית וקרה מיד לאחר הבציר במיכלי נירוסטה ולאחר מכן, היין עובר תהליך יישון בחביות עץ אלון צרפתיות.

במרכז המבקרים תוכלו לעשות סיור ביקב ולשמוע ממקור ראשון על דמויות מרכזיות במקום, הקמת היקב ואיך מכינים שם את היין. בנוסף, במקום יש תפריטי טעימות עם רמות שונות של יישון, בניהם תוכלו לנסות יינות מיוחדים שלא ניתן למצוא בחנויות. לעיתים, מתקיימים סיורים שמראים את תהליך ייצור היין, אותו תוכלו לחוות דרך חלון פנורמי. אם הבטן מקרקרת, אז יש המון גבינות טובות במקום, עם קרקרים לצד היין. במידה ואתם מתכננים להגיע 10 אנשים ומעלה לביקור – בתיאום מראש יש אפשרות להוסיף ארוחות מיוחדות.

איפה: מושב אודם

שעות פעילות: ראשון עד חמישי, 10:00-17:00, שישי וערבי חג, 10:00 עד שעה לפני כניסת השבת. שבת וחגים סגורים.

סיור יקבים באזור טבריה ורמת הגולן

4) יקב בהט

יקב בהט נמצא בקיבוץ עין זיוון, מדובר ביקב בוטיק משפחתי, בסביבה פסטורלית, עם מרפסת עץ מרווחת בה תוכלו לשבת וליהנות מבר טעימות הכולל יינות אדומים, ליקרים ויינות קינוח. עופר בהט, הבעלים תמיד חלם להגשים את החלום שלו ולהפיק יין משלו. הוא התחיל בצעדים קטנים וצנועים – עם חביות ודליים במחסן שליד ביתו, אחר ב2007 כבר פתח את היקב עם מרכז מבקרים מושקע. כ

מרכז המבקרים מציע מגוון פעילויות שמתאימות לכל הגילאים. תוכלו לעבור היכרות עם תהליך ייצור היין, כולל ביקור בחדר החביות, המזקקה וכל זה עם טעימות של מגוון סוגי יינות וליקרים, עם אופציה להוסיף פלטת גבינות. אם אתם מגיעים עם ילדים, תופתעו לגלות שיקב בהט דאג גם להם: הם יוכלו להתנסות עם סדנת יין נטולת אלכוהול ומסיור מודרך ביקב + הכנת בקבוק יין אישי!

בעונת הבציר המקום יפיפה ובעלי היקב ייקחו אותכם לסייר גם בכרמים הסמוכים. במקום תוכלו ליהנות מחנות בוטיק עם יינות תוצרת היקב, גבינות משובחות ואביזרים ליין.

איפה: קיבוץ עין זיוון

שעות פעילות: ראשון – חמישי, 10:00-18:00, שישי וערבי חג, 10:00-16:00, שבת סגור.

טעימות יין ביקב

5) יקב רמת הגולן

יקב רמת הגולן הוא אחד היקבים הקסומים באזור. הכניסה מתחילה בגינה מפוארת, עם גן ורדים ייחודי. המתחם עצמו גדול למדי ואם אתם סתם הגעתם "על הדרך" תוכלו להסתפק אפילו רק בחנות היין המקומית שמציעה למבקרים מבחר של יינות לבנים, יינות אדומים, מבעבעים ויינות קינוח. בנוסף, לעיתים הם מספקים חבילות פיקניק מדליקות שכוללות גבינות וקרקרים ארוזים לצד מטבלים ויין עם 2 כוסות. היינות ביקב מיוצרים כולם מענבים שגדלים בעשרות כרמים שמפוזרים בגולן, בנוסף – כל חלקה נמצאת בגבהים שונים שנעים בין 400 ל1200 מטר מעל פני הים, זו הסיבה שכל חלקה מקבלת האופי והטעם הייחודי שלה. היקב מייצר יינות מ20 זני ענבים, בניהם סירה, שרדונה, מלבק, פינו נואר, קברנה פרנק ועוד.

במקום תוכלו לעשות סיורים בחבילות שונות – יש את הסיור הקלאסי שכולל הדרכה מרתק על הליך ייצור היין, ביקור באולם החביות, טעימות יין ועד לסיורי VIP שכוללים אירוח אישי, סיור כרמים, וארוחה עשירה שמותאמת אישית (שימו לב שיש לתאם מראש)

איפה: דרך היין 4, א.ת. קצרין

שעות פעילות: ראשון, 8:30 עד 17:30, שני עד חמישי, 8:30 עד 18:30, שישי וערבי חג, 8:30-15:00. שבת וחגים – סגור.

מרכז המבקרים מציע מגוון פעילויות שמתאימות לכל הגילאים. תוכלו לעבור היכרות עם תהליך ייצור היין, כולל ביקור בחדר החביות, המזקקה וכל זה עם טעימות של מגוון סוגי יינות וליקרים, עם אופציה להוסיף פלטת גבינות. אם אתם מגיעים עם ילדים, תופתעו לגלות שיקב בהט דאג גם להם: הם יוכלו להתנסות עם סדנת יין נטולת אלכוהול ומסיור מודרך ביקב + הכנת בקבוק יין אישי!

בעונת הבציר המקום יפיפה ובעלי היקב ייקחו אותכם לסייר גם בכרמים הסמוכים. במקום תוכלו ליהנות מחנות בוטיק עם יינות תוצרת היקב, גבינות משובחות ואביזרים ליין.

איפה: קיבוץ עין זיוון

שעות פעילות: ראשון – חמישי, 10:00-18:00, שישי וערבי חג, 10:00-16:00, שבת סגור.

כמה מילים אחרונות

אלה היקבים המומלצים שלנו בטבריה והסביבה. שימו לב ששעות הפעילות עשויות להשתנות ויש יקבים שדורשים תיאום מראש, לכן תמיד טוב להרים טלפון לפני הגעה. אין ספק שלא משנה איזה יקב תבחרו מהרשימה, מדובר בחוויה מהנה, בה תוכלו לטעום יינות נפלאים באוויר הפתוח, לאכול אוכל משובח ולשמוע סיפורים מרתקים על תעשיית היין המקומית בישראל. תהנו!

יצירת קשר

להזמנת טיפול מפנק

דילוג לתוכן